Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Puhe-/runolevyt

Pseudonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten (18 kommenttia)
Mitäs hyviä puhe-/runolevyjä tms. puolimusiikkilevyjä tiedätte olevan olemassa joita kannattas hommata? Itelläni on vaivaiset pari tähän kategoriaan kuuluvaa lättyä, ja himot useampaan ovat kasvamassa.

Multa löytyy Kerouac - kicks joy darkness ja American Prayer. No, Loiri/Leinot vois laskee kyl mukaan...

Eli 'onks tiatoo?', kuten ennen vanhaan sanottiin. Ja ei sit ehdotella mitään Tuomas-Anhava-lukee-Tolkienin-Taru-Sormusten-Herrasta-levyjä.

+/- saldo : 0 |

    waka/jawaka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0



    Tätä on kovasti noissa piireissä mainostettu, mutta itse en ole vielä uskaltautunut hankkimaan. Vierailijakaarti vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta: Sonic Youth, Donald Fagen, Lenny Pickett, Chris Stein, John Cale...

    Viukkis kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Dion McGregor Dreams Again.
    http://www.aspma.com/dion/chapters/1.htm


    Kcrimso kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Angen Par les Fils de Mandrin käy melkeinpä runonlausunta levystä.

    Pseudonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0

    Tätä on kovasti noissa piireissä mainostettu, mutta itse en ole vielä uskaltautunut hankkimaan. Vierailijakaarti vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta: Sonic Youth, Donald Fagen, Lenny Pickett, Chris Stein, John Cale...


    Nariseeko William itse tuolla levyllä? Williamin maahisen ääni on aina koskettanut mua...

    Surkein runoviritelmä ikinä on Viattomuuden laulut, Hectorin ja Toni Edelmannin kyhäelmä William Blaken runoista.

    aloc kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Joku Edgar allan Poe-levy on olemassa, jossa Poen sepustuksia lukevat mm. Jeff Buckley ja Mac Rebennack alias Dr John.

    Roswell Ruddin ja Archie Sheppin yhteis livelevyllä vierailee yhdellä raidalla kiva beat kundi Amiri Baraka.

    And that's my crappy offering.

    aloc kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Tätä on kovasti noissa piireissä mainostettu, mutta itse en ole vielä uskaltautunut hankkimaan. Vierailijakaarti vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta: Sonic Youth, Donald Fagen, Lenny Pickett, Chris Stein, John Cale...


    Nariseeko William itse tuolla levyllä? Williamin maahisen ääni on aina koskettanut mua...
    .


    ..Hei muuten eikös se ollut Burroughsin novellista juuri tuo rautainen dildo? vaikuttaa kyllä aika kiintoisalta tämä.

    waka/jawaka kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Vastaus molempiin edellä esitettyihin kysymyksiin: kyllä.

    darshan kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Heti tuli mieleen Ken Nordine. Vilkaisun arvoinen. Henry Rollinsin jutut menevät varmaan myös tähän karsinaan (itse en ole kuullut).

    kelf kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Lou Reediltä ilmestyi hiljan Edgar Allan Poen "Raven" -mukaelma, lausujana Willem Dafoe. Nettiversio kuultavissa osoitteessa www.loureed.org

    Doc.B.D kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Mä osaan American Prayerin ulkoa, koska isosisko kuunteli sitä aikoinaan 24h vuorokaudessa Philipsin monomankalla.. ilmankos musta tuli tällänen surkea kaappihippi.

    Jimi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ainoa puhelevyni on All About My Naughty Little Sister, Volume One -vinyyli, jolla englantilainen näyttelijätär-komedienne Felicity Kendal lukee Dorothy Edwardsin tarinoita vanhojen soittorasioiden pimputtaessa taustalla.

    Hezzu kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Laurie Andersonin "The Ugly One With The Jewels And Other Stories" ei oo runolevy, mutta puhelevy kylläkin, hän lukee lavalla kirjaansa "Stories From The Nerve Bible" ja höystää menoa vähäisillä syntikoillaan ja viulullaan. Erittäin hyvä levy, Laurien ääni pitää mielenkiintoa ja tunnelmaa yllä, vaikkei tarinoista ihan kaikkea ymmärtäisikään.

    edit: Dashiel Hedayattin "Obsolete" kuulunee tähän osastoon, mutta en oo saanu levyä hankittua :( Airilta tuli viimme vuonna tuo "City Reading" yhesä Alessando Bariccon kanssa.

    Keuhkot ja Kirvasto voitaneen niputtaa tähän myös? ;)

    OttoM kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Carl Hancock Rux:in Rux Revue ja uudempi levy Apothecary RX

    suuri musta runoilija/muusikko..

    Pseudonyymi kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Täytyy koittaa löytää noista kaikista lisää tietoa, et voi edes suunnitella niiden hommaamista. Ton Lou Reedin meinasin joskus ostaakin, mut ostinkin sitten jotain muuta. Saakeli kun on rahat vaan aika finaalissa taas.

    Janus kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Laurie Andersonin "The Ugly One With The Jewels And Other Stories" ei oo runolevy, mutta puhelevy kylläkin, hän lukee lavalla kirjaansa "Stories From The Nerve Bible" ja höystää menoa vähäisillä syntikoillaan ja viulullaan. Erittäin hyvä levy, Laurien ääni pitää mielenkiintoa ja tunnelmaa yllä, vaikkei tarinoista ihan kaikkea ymmärtäisikään.

    Ugly One... on erinomainen, suosittelen.

    didja kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Gil Scott-Heronista olikin aiemmin puhetta, jonka innoittamana lainasin pari hänen levyään. Eka levy, "Small Talk At 125th And Lenox" on poliittista runoilua/paasausta lähinnä bongorumpujen säestyksellä, hieman pianoa kuullaan myös. Ei hassumpaa, joskin hänen tuotannostaan allekirjoittanutta miellyttää enemmän ne
    musiikkia sisältävät levyt.

    Sitten on myös samassa sarjassa liikuskeleva The Last Poets, ainakin heidän levynsä "This Is Madness" sisältää tiukan tiedostavaa runoutta, ja bongorummut 8)

    aloc kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    "I'll go down to Frisco and play my bongos in the dirt"

    k.p.tikka-ri kirjoitti noin 21 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Äkkiseltään muistan omistani:
    Allen Ginsberg: Howl
    Pentti Saarikoski lukee runojaan-ep
    M.A.Numminen: Lauluja-ep & Rytmirunoja
    Francesco Montaner: Federico Garcia Lorca
    Anselm Hollo: Maassa on ahdasta-ep
    Eero Koivistoinen: Valtakunta & Kallista on, halvalla menee
    Heikki Sarmanto: Onnen aika, Syksy & muita lauluja....
    Lisäksi on jotain Lorca-levyjä maailmalta ja mitähän vielä...?