Moi anonyymi! » Login | Uusi käyttäjä

Yes: White Car (Drama 1980)

Lerxst kirjoitti noin 20 vuotta sitten (14 kommenttia)
Tuo Drama on minulle erittäin mieleinen albumi kaikkine hienouksineen sen tarkemmin erittelemättä. Yksi asia minua on kuitenkin kaivellut:

Kappale "White Car". Sen alku kuulostaa aivan Kotimaan Katsauksen, säätiedotuksen tms. tunnusmusiikilta. Onko mahdollista, että sitä on lainattu joskus menneisyydessä tällaiseen tarkoitukseen, vielä jopa kotimaisessa tv-tuotannossa kenties? Nyt nippelitiedot kunniaan! :shock:

+/- saldo : 0 |

    Aranwe kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Olisikohan jonkun paikallisradion uutistunnuksena tjsp. En tiedä, mutta sellainen mielikuva tuli välittömästi.

    Astro kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Täytyypä himassa kuunnella.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Eipä ole minulle ainakaan tuttu tv:stä tai radiosta. White Car on kyllä aika kiva pikku kipale. Se vaan kuulostaa vähän siltä kuin se olisi intro johonkin eeppiseen biisiin jota ei sitten koskaan syntynytkään.

    Pekka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Biisissä ei vikaa, mutta Hornin laulu on aika kamalan kuuloista tässä biisissä. Ärsyttävä on ehkä parempi sana.

    darshan kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos oikein muistan, White Car oli pätkä suunniteltua puolen älppärin eeposta, jota ei koskaan saatu tuon pitemmälle.

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos oikein muistan, White Car oli pätkä suunniteltua puolen älppärin eeposta, jota ei koskaan saatu tuon pitemmälle.


    Jaa, enpä ole koskaan moista tietoa kuullut vaikka aika perehtynyt Yes-loreen olenkin. Sinänsä en kyllä yhtään ihmettelisi.

    harmaa kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Ja itse levyhän on ihan huippu. Hyvä ystäväni pitää Yesiä ykkösbändinään muttei siedä alkuunkaan tätä Trevor Horn -aikakautta. Minä diggaan tosi paljon juuri tuosta 1980-luvun alun (neo)progesta kuten ilmeisesti nimimerkki Lerxst:kin.

    Itse löysin Draman uudestaan taannoisen psykedeelisen Radio Helsinki -kokemuksen jälkeen: istuin uimastadionin pukuhuoneessa hyvin uineena ja saunoneena ja sitten aivan täysin yllättäen kajahtaa ämyreistä Marillionin juuri julkaistulta Marbles-levyltä Drilling Holes ja ihan kuin ei siinä olisi ollut tarpeeksi niin
    heti perään Yesin Does it Really Happen? (Drama-levyltä)
    Ympäristö, mielentila, fyysinen tila, yllätyksellisyys yhdistettynä näiden kappaleiden hienouteen veivät minut hetkeksi sinne jonnekin.

    Draman soidessa

    Harmaa

    Lerxst kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Juu-uh... Pidän suunnattoman paljon tuosta Drama -levystä!!! Ja viittauksesi Marblesin hienouteen on mansikkaa tähän suuntaan... 8)

    Mutta White Car sinänsä on aivan outo lintu tuolla levyllä. Joskus noilla huippulevyillä vaan sattuu olemaan jokin hassu kappale, jolla ei tunnu olevan muiden kanssa mitään yhteistä... Se kun ei tunnu ainakaan olevan alku taikka loppu millekään. Olisi mukava kuulla miksi se on sinne ylipäänsä aikanaan laitettu? Varsinkin jos se on keskeneräinen pätkä jostakin...???

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Drama on kyllä todella mainio levy. Aliarvioin sitä pitkään Jon Andersonin puuttumisen vuoksi, mutta nykyisin levy kolahtaa todella kovaa. Hieno vähän rokkaavampaa menoa. Koko bändi on todella energisessä vedossa. Kaikki biisit on tasaisen hyviä ja levy nousee jo pelkästään napakan tuotantonsa ansiosta sekavan Tormaton ohi. Trevor Hornin laulukin toimii yllättävän hienosti (etenkin kun mielestäni Jon Andersonin ääni ei ollut parhaassa vedossa tuohon aikaan) vaikka välillä meinaakin lipsua hieman koomiseksi. Mielellään tuolta kokoonpanolta olisi kuullut toisenkin levyn niin paljon kuin Andersonia arvostankin.

    Peikko kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos Drama-kokoonpano olisi tehnyt toisen levyn, niin se olisi saattanut olla jo hyvin samanlainen kuin Asian ykköslevy.
    Mielestäni Dramalla ja Asialla on hyvin samanlaisia hetkiä esim. Cutting it Fine, One step Closer ja Here Comes the Feeling oisivat sopåineet myös Yesille...

    Kcrimso kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Jos Drama-kokoonpano olisi tehnyt toisen levyn, niin se olisi saattanut olla jo hyvin samanlainen kuin Asian ykköslevy.


    No joo, jos ajatellaan negatiivisesti ja oletetaan, että taso olisi alkanut laskemaan niin noinhan siinä olisi voinut käydä. Vaikka en minä nyt loppujen lopuksi Dramassa ja Asian ekassa hirveästi yhteneväisyyksiä näe. Enemmän UK:n Danger Money-levy Asialta kuulostaa kuin Drama.

    Pekka kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Enemmän UK:n Danger Money-levy Asialta kuulostaa kuin Drama.


    Danger Moneyllakin onneksi vain hirvittävä Nothing To Lose.

    Lerxst kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Drama on kyllä todella mainio levy. Aliarvioin sitä pitkään Jon Andersonin puuttumisen vuoksi, mutta nykyisin levy kolahtaa todella kovaa. Hieno vähän rokkaavampaa menoa. Koko bändi on todella energisessä vedossa. Kaikki biisit on tasaisen hyviä ja levy nousee jo pelkästään napakan tuotantonsa ansiosta sekavan Tormaton ohi. Trevor Hornin laulukin toimii yllättävän hienosti (etenkin kun mielestäni Jon Andersonin ääni ei ollut parhaassa vedossa tuohon aikaan) vaikka välillä meinaakin lipsua hieman koomiseksi. Mielellään tuolta kokoonpanolta olisi kuullut toisenkin levyn niin paljon kuin Andersonia arvostankin.


    Nousee kyllä itse asiassa aika monenkin vanhan mutta sekavan Yes-albumin ohi. Ihme juttu, että 90125 ei pysynyt kuosissa noin hyvin kuitenkaan, vaikka sekin hyvä levy on. Itse yritän tuota Going for the onea nyt sitten varovasti sisäistää, kun nuo alkupuolen Yesit ainakin ovat aikanaan kokeneet kaalissani saman kohtalon kuin Pink Floydin ensimmäiset - eli ei kolahda, lähinnä sekavuutensa vuoksi. En pystyne koskaan nauttimaan kärpässieniä niin paljon, että tuo kaleidoskooppitouhu putoaisi...

    Lerxst kirjoitti noin 20 vuotta sitten+/- saldo : 0
    Noh, joku Starship Trooper on toki poikkeus.... :wink: