Jimi Hendrix : Ball & Chain
Jukez kirjoitti noin 8 vuotta sitten (3 kommenttia)
Tähän Boottin on nähty hieman keskimääräistä enemmän vaivaa, jonka materiaali on enemmälti aikaisemmin ollut vaikeammin tai ei ollenkaan saatavilla.
Honey Bed-sessiossa ( 21.12.69 Record Plantissa) BOG, harvinaista kyllä, on maestro hieman eksyksissä, eikä biisiä tunnuta saavan kasaan sitten millään. Saattoi vaikuttaa, ettei maestro itsekään ollut tällä kertaa aivan kartalla. Myöhemmin Jimi käytti biisin sanoja Who Knows-biisissä. Honey Bedin riffittely päätyi myöhemmin Bleeding Heartin verevään versioon.
Jams With Piano-otokset ja yksi otos Messenger-instrumentaalista ovat TTG-studiolta lokakuulta '68, jolloin Jimi buukkasi studion viikoksi ja yritti vielä fokusoitua tekemään jotakin Noel Reddingin basistina toimiessa. Kekkereistä muodostui bileet, joissa kokeiltiin Jimin raakileideoita ja lähinnä jammailtiin sekalaisissa kokoonpanoissa. Onneksi nauhan annettiin kuitenkin pyöriä...
TTG:ltä vielä lisänä Electric Church Jam ja Hear My Freedom, joissa rumpalina Buddy Miles ja kosketinsoittajana Lee Michaels.
Huomionarvoisa on Messenger-instrumentaali, jonka lopuksi Jimi sanoo: ** we have to keep that!'', ilmeisen tyytyväisenä kyseiseen.
Varhaisessa Message To Lovessa ( elosyyskuussa'69 / Woodstock-kokoonpano) Jimi laulaa intensiivisesti.
Power Of Soul-sessio (21.1.70 Record Plant) kytkee mielenkiintoisesti tämän levyn Earth Tones-bootleggiin, jossa koottiin biisiä aikaisemmin marras-joulukuussa '69. Tässä koetetaan uudelleen Fillmoren keikkojen jälkimainingeissa hieman raskaammalla otteella. Fillmoren kokemuksien pohjalta biisi on jo alkanut hahmottua valmiiksi.
Hienoa soittoa miltei kautta linjan Jimiltä. Jamiympäristössä maestro harvoin sai taustalleen oman kalipeerinsa soittajia. Soitannolliselta vinkkeliltä katsoen nämä historialliset äänitteet paljon juuri kärsivätkin tästä.
Honey Bed-sessiossa ( 21.12.69 Record Plantissa) BOG, harvinaista kyllä, on maestro hieman eksyksissä, eikä biisiä tunnuta saavan kasaan sitten millään. Saattoi vaikuttaa, ettei maestro itsekään ollut tällä kertaa aivan kartalla. Myöhemmin Jimi käytti biisin sanoja Who Knows-biisissä. Honey Bedin riffittely päätyi myöhemmin Bleeding Heartin verevään versioon.
Jams With Piano-otokset ja yksi otos Messenger-instrumentaalista ovat TTG-studiolta lokakuulta '68, jolloin Jimi buukkasi studion viikoksi ja yritti vielä fokusoitua tekemään jotakin Noel Reddingin basistina toimiessa. Kekkereistä muodostui bileet, joissa kokeiltiin Jimin raakileideoita ja lähinnä jammailtiin sekalaisissa kokoonpanoissa. Onneksi nauhan annettiin kuitenkin pyöriä...
TTG:ltä vielä lisänä Electric Church Jam ja Hear My Freedom, joissa rumpalina Buddy Miles ja kosketinsoittajana Lee Michaels.
Huomionarvoisa on Messenger-instrumentaali, jonka lopuksi Jimi sanoo: ** we have to keep that!'', ilmeisen tyytyväisenä kyseiseen.
Varhaisessa Message To Lovessa ( elosyyskuussa'69 / Woodstock-kokoonpano) Jimi laulaa intensiivisesti.
Power Of Soul-sessio (21.1.70 Record Plant) kytkee mielenkiintoisesti tämän levyn Earth Tones-bootleggiin, jossa koottiin biisiä aikaisemmin marras-joulukuussa '69. Tässä koetetaan uudelleen Fillmoren keikkojen jälkimainingeissa hieman raskaammalla otteella. Fillmoren kokemuksien pohjalta biisi on jo alkanut hahmottua valmiiksi.
Hienoa soittoa miltei kautta linjan Jimiltä. Jamiympäristössä maestro harvoin sai taustalleen oman kalipeerinsa soittajia. Soitannolliselta vinkkeliltä katsoen nämä historialliset äänitteet paljon juuri kärsivätkin tästä.
+/- saldo : 0 | Tweet
Kiitos Jukez, Jimin vaiheiden raportoimisesta. Itsellä jäänyt liian vähälle kitaralegendan tuotantoon tutustuminen.
Pitkän Jimi-tauon jälkeen on alkanut jälleen puremaan. Kun näitä raapustaa, hahmottaa itsekin paremmin mitä missäkin on. Pitkähkön keräämisen tuloksena kaikenmaailman materiaalia on sekaisin eri levyillä. Nykyään näitä löytää suhteellisen helposti torrentteina. Koetan nimetä näistä kuuntelemistani niitä biisejä ja sisältöjä, jotka ovat huomionarvoisia..
Haaveena olisi saada kerättyä repaleet eri julkaisuista yhtenäiseen kronologiseen kontekstiin. Ongelman luo seikka, että vieläkin pulpahtelee uutta materiaalia Jimin valtaisasta studio- ja livemateriaalista ilmoille. Puhumattakaan äänenlaadullisesti paremmista jo olevista. Vaikeasti purtavaa on myös EXP-Hendrixin jo muutamissa julkaisuissa toimintatavakseen ottaman editointitavan ja eri otoksien yhdistelyn.
Pohjustelen tätä näissä..
Kumpa joskus...saisi EXP-Hendrix julkaistua boxin TTG-sessioista!